Ogólne Warunki Umowy, FitForMe B. V.

Spis treści

  1. Dane identyfikujące FitForMe B. V.
  2. Zakres obowiązywania
  3. Umowa
  4. Prawo do odstąpienia od umowy / okres odstąpienia od umowy
  5. Zobowiązania w okresie trwania prawa do odstąpienia od umowy
  6. Korzystanie z prawa do odstąpienia od umowy i związane z tym koszty
  7. Obowiązki FitForMe w przypadku odstąpienia od umowy
  8. Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
  9. Cena
  10. Dostawa
  11. Czas trwania transakcji: anulowanie i zmiana zamówienia
  12. Płatność
  13. Spory
  14. Obowiązujące prawo i właściwy sąd
  15. Zmiany ogólnych warunków umowy
  16. Postanowienia dodatkowe

Rozdział 1 - Dane identyfikujące FitForMe B. V.

Nazwa: Fit For Me B. V.
Działalność pod nazwą: Fit For Me B.V.
Zarząd: Simon Hamer & Sjoerd van Berkel

Adres siedziby:
Weena 784
3014 DA Rotterdam

Numer telefonu: 12 341-44-44 
Dostępne od poniedziałku do czwartku od 8:30 do 19:30 oraz w piątek od 8:30 do 17:30.
Adres e-mail: info@fitforme.com.pl

Numer Izby Handlowej: 24375270
Numer identyfikacyjny VAT: NL814594219B01

Rozdział 2 - Zakres obowiązywania

1. Niniejsze Ogólne Warunki Umowy (dalej: OWU) mają zastosowanie do każdej propozycji zawarcia umowy przedstawionej przez FitForMe B. V. (zwanej dalej FitForMe) oraz każdej umowy i stosunku prawnego z FitForMe.
2. Uzupełnienia i odstępstwa od OWU muszą być wyraźnie uzgodnione przez strony umowy i mają zastosowanie wyłącznie do umowy, której postanowienia są indywidualnie uzgadniane. Nie można rościć żadnych praw z indywidualnie uzgodnionych postanowień umowy, w związku z ewentualnym zawarciem w przyszłości umów innych, niż umowa uzgadniana indywidualnie.

Rozdział 3 - Umowa

1. Wszystkie propozycje zawarcia umowy, przedstawione przez FitForMe w jakiejkolwiek formie, nie wiążą FitForMe (o ile nie zaznaczono inaczej), a FitForMe zastrzega sobie prawo do zmiany cen, w szczególności gdy jest to konieczne na podstawie przepisów prawa (w takim przypadku istnieje możliwość bezpłatnej rezygnacji z dokonanego zamówienia).
2. W przypadku złożenia zamówienia za pośrednictwem strony internetowej, zawarcie umowy z FitForMe nastąpi po potwierdzeniu przez FitForMe przyjęcia oferty zawarcia umowy złożonej przez klienta. Potwierdzenie złożenia zamówienia nie stanowi oświadczenia o przyjęciu oferty zawarcia umowy.
3. FitForMe jest uprawniona do odmowy realizacji zamówień lub dołączenia określonych warunków do dostawy, chyba że wyraźnie stwierdzono inaczej. Jeśli zamówienie nie zostanie zaakceptowane, konsument zostanie o tym poinformowany.
4. Oczywiste błędy lub błędy w propozycji zawarcia umowy przedstawionej przez FitForMe nie stanowią podstawy do jakichkolwiek roszczeń.
5. Jeśli oferta zawarcia umowy (zamówienie) została skierowana drogą elektroniczną, FitForMe natychmiast elektronicznie potwierdzi złożenie zamówienia, a następnie potwierdzi przyjęcie lub odrzucenie oferty. Dopóki potwierdzenie złożenia zamówenia i oświadczenie o przyjęciu oferty (potwierdzenie realizacji zamówienia) nie zostaną doręczone przez FitForMe, klient może cofnąć złożona ofertę (zrezygnować z zamówienia).

Rozdział 4 - Prawo do odstąpienia od umowy / czas odstąpienia od umowy

1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej z FitForMe w terminie 14 (czternastu) dni od wydania towaru (lub, jeśli dotyczy, po wejściu przez konsumenta w posiadanie ostatniego towaru w ramach jednego zamówienia). Koszt transportu przesyłki zwrotnej pokrywa kupujący.
2. Zwroty nie są akceptowane, jeżeli: a. plomba opakowania jest zepsuta lub uszkodzona; b. produkt został użyty; d. próbowano naprawić defekt; e. ostrzeżenialub instrukcja nie były przestrzegane.
3. Po otrzymaniu zwrotu produktu w dobrym stanie, FitForMe zwraca płatności otrzymane przez konsumenta (w zależności od metody płatności, można to zrobić, na przykład, za pośrednictwem firmy obsługującej karty kredytowe lub bezpośrednio).
4. Zwrot zawsze odbywa się z potrąceniem kosztów wysyłki, jeżeli konsument nie poniósł uprzednio kosztów za przesyłkę zwrotną.

Rozdział 5 - Zobowiązania w okresie trwania prawa do odstąpienia od umowy

1. W okresie, w którym przysługuje prawo do odstąpienia od umowy należy ostrożnie postępować z produktem i opakowaniem. Produkt można rozpakować tylko w zakresie niezbędnym do określenia charakteru i cech produktu. Podstawową zasadą jest to, że można tylko testować i kontrolować działanie produktu, tak jak gdyby był on oferowany w tradycyjnym sklepie.
2. Niedozwolone jest naruszanie pieczęci produktów zapieczętowanych ze względu na ochronę zdrowia oraz ze względów higienicznych. Nie można zwrócić produktu, którego opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

Rozdział 6 - Korzystanie z prawa do odstąpienia od umowy i związanych z tym kosztów

1. W przypadku podjęcia decyzji o skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, należy powiadomić o niej FitForMe przed wygaśnięciem okresu na odstąpienie od umowy. Można tego dokonać w szczególności za pomocą wzoru formularza odstąpienia od umowy lub w poprzez jakikolwiek inne jednoznaczne oświadczenie, w którym konsument informuje o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy.
2. Bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie nie później w ciągu 14 dni po powiadomieniu, o którym mowa w art. 6 ust. 1, konsument zobowiązany jest zwrócić produkt lub przekazać go FitForMe, lub jej upoważnionemu przedstawicielowi. Nie jest to konieczne, jeśli FitForMe zaproponował odbiór produktu. Termin do zwrotu produktu jest zachowany również w przypadku, gdy produkt zostanie zwrócony przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
3. Konsument powinien zwrócić produkt ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami w oryginalnym stanie i opakowaniu oraz zgodnie z instrukcjami dostarczonymi przez FitForMe.
4. Ciężar dowodu w zakresie prawidłowego i terminowego wykonania prawa do odstąpienia od umowy spoczywa na konsumencie.
5. Konsument ponosi bezpośredni koszt zwrotu produktu do FitForMe.

Rozdział 7 - Zobowiązania FitForMe w przypadku odstąpienia od umowy

1. FitForMe zwróci wszystkie płatności dokonane przy zakupie produktu (w tym wszelkie koszty dostawy, których FitForMe zażądała od konsumenta w celu dostarczenia produktu) bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym w którym została poinformowana o decyzji konsumenta o odstąpieniu od umowy pod warunkiem, że została o niej poinformowana w czasie trwania prawa do odstąpienia od umowy. FitForMe zwróci płatności konsumentowi tylko w przypadku, gdy produkt jest w oryginalnym stanie, nie jest używany, a plomba nie została uszkodzona.
2. Jeśli konsument wybrał sposób dostarczenia inny niż najtańszy standardowy sposób dostarczenia oferowany przez FitForMe, FitForMe nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów.
3. Jeśli FitForMe nie zaproponuje odebrania produktu, FitForMe może poczekać na zwrot aż do momentu otrzymania zwrotu produktu lub do momentu udowodnienia, że produkt został zwrócony, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
4. FitForMe używa do zwrotu tej samej metody płatności, która została użyta przy zakupie, chyba że konsument zgadza się na inną metodę płatności. Zwrot kosztów jest bezpłatny dla konsumenta.

Rozdział 8 - Wykluczenie prawa odstąpienia od umowy

1. FitForMe może wyłączyć następujące produkty z prawa odstąpienia od umowy, jeśli FitForMe o tym poinformuje o tym przed zwarciem umowy, w szczególności w propozcyji zawarcia umowy:
a) Produkty, które szybko się psują lub mają ograniczony okres trwałości;
b) Produkty zapieczętowane, które ze względu na ochronę zdrowia lub higienę nie nadają się do zwrotu, a których pieczęć została przerwana po dostawie.

Rozdział 9 - Cena

1. Ceny za oferowane produkty podane są w PLN i zawierają należny podatek VAT.
2. Podwyżki cen w ciągu trzech miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne tylko w przypadku, gdy wynikają one z ustawowych rozporządzeń lub zapisów.
3. Podwyżki cen w okresie trzech miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne tylko pod warunkiem, że FitForMe to zastrzegło i: a. są one wynikiem ustawowych rozporządzeń lub zapisów; lub b. konsument ma prawo wypowiedzieć umowę z mocą od dnia, w którym wzrost cen staje się skuteczny.

Rozdział 10 - Dostawa

1. Jeśli kupujący wskaże FitForMe adres na piśmie, FitForMe ma prawo realizować wszystkie zamówienia na ten adres, chyba że kupujący doręczy FitForMe pisemne powiadomienie o innym adresie, na który należy realizować zamówienia.
2. FitForMe dostarczy zamówione towary bez zbędnej zwłoki, ale nie później niż 30 dni od zawarcia umowy, chyba że uzgodniono inny termin dostawy. Jeżeli dostawa jest opóźniona, jeśli zamówienie nie może być wykonane lub może być wykonane tylko częściowo, konsument zostanie o tym poinformowany nie później niż w terminie 30 dni od zawarcia umowy. W przypadku nie dostarczenia towaru w terminie określonym w zdaniu pierwszym, konsument ma prawo rozwiązać umowę bez ponoszenia kosztów.
3. Po rozwiązaniu umowy zgodnie z poprzednim paragrafem, FitForMe natychmiast zwróci poniesione przez konsumenta koszty zakupu.
4. Ryzyko uszkodzenia lub utraty produktów spoczywa na FitForMe do momentu dostawy do konsumenta.

Rozdział 11 - Czas trwania transakcji: anulowanie i zmiana zamówienia

1. Można wypowiedzieć i zmienić umowę, która została zawarta na czas nieokreślony (Program lojalnościowy FitForMe) i która obejmuje regularną dostawę produktów, również drogą telefoniczną, w dowolnym momencie z zachowaniem uzgodnionych zasad wypowiadania i okresu wypowiedzenia wynoszącego co najmniej pięć dni roboczych przed rozpoczęciem kolejnej dostawy przez FitForMe.

Rozdział 12 - Płatność

1. O ile nie uzgodniono inaczej, kupujący powienien zapłacić należne kwoty za zamówiony towar w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
2. Kupujący ma obowiązek natychmiastowego powiadomienia FitForMe o niedokładnościach w dostarczonej mu informacji o szczegółach płatności.
3. W przypadku gdy kupujący nie dotrzyma zobowiązań związanych z płatnością, pomimo powiadomienia go przez FitForMe o braku płatności i wyznaczeniu dodatkowego 14-dniowego termin na dokonanie płatności FitForMe jest uprawniona do naliczenia i pobrania kosztów poniesionych przez FitForMe, w maksymalnej wysokości: 15% od zaległych kwot nie przekraczających 10 000 PLN; 10% od zaległych kwot przekraczających 10 000 PLN i 5% od zaległych kwot przekraczających
20 000 PLN (minimum 170 PLN).

Rozdział 13 - Spory

1. Wszelkie spory z FitForMe można zgłaszać online do holenderskiej instytucji ds. Sporów za pośrednictwem platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR) (https://ec.europa.eu/consumers/odr/). Konsument może wprowadzić następujący adres e-mail, pod którym można kontaktować się z FitForMe: info@fitforme.com.pl. FitForMe nie jest jednak zobowiązana do wyrażenia zgody na pozasądowe rozwiązywanie sporów.

Rozdział 14 - Obowiązujące prawo i właściwy sąd

1. Do umów i stosunków prawnych powstałych na gruncie OWU stosuje się prawo holenderskie.
2. Do umów zawartych na gruncie OWU nie mają zastosowania postanowienia Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów sporządzonej w Wiedniu dnia 11 kwietnia 1980 r., jak również żadnych innych, w tym przyszłych, międzynarodowych uregulowań dotyczących zakupu rzeczy ruchomych, których stosowanie może być wyłączone przez strony.
3. Wszelkie spory, które wynikną pomiędzy stronami umów, do których mają zastosowanie OWU, będą przesłane do rozpatrzenia przez FitForME do właściwego rzeczowo sądu w Rotterdamie, w Holandii. Zanim FitForMe rozpocznie spór przed sądem w Rotterdamie, wyznaczy drugiej stronie umowy pięciotygodniowy termin na podjęcie decyzji, czy spór ma być rozstrzygnięty przez właściwy zgodnie z prawem sąd.

Rozdział 15 - Zmiana ogólnych warunków umowy

1. Poprawki do niniejszych Ogólnych Warunków Umowy będą obowiązywać dopiero po ich publikacji w odpowiedni sposób, przy założeniu, że w przypadku stosownych zmian w okresie obowiązywania oferty, będzie obowiązywać zapis najkorzystniejszy dla konsumenta.

Rozdział 16 - Postanowienia dodatkowe

1. Jeżeli FitForMe zezwala na odstępstwa od OWU w krótkim lub dłuższym czasie, za milczącą zgodą lub w inny sposób, nie ma to wpływu na jej prawo do żądania natychmiastowego i ścisłego przestrzegania OWU.
2. FitForMe jest upoważniony do wykorzystywania stron trzecich przy realizacji zamówienia (zamówień).
3. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie OUW nie ma zastosowania w opinii właściwego sądu lub jest sprzeczne z porządkiem publicznym lub prawem, wówczas tylko dany przepis będzie uważany za niepisany, a strony zastąpią go przepisem lub przepisami jak najbardziej zbliżonymi, a pozostałe postanowienia niniejszych ogólnych warunków umowy pozostają w mocy.